رئیس پلیس راهور استان کرمان اعلام کرد:
اعمال قانون شبانه روز ۳۰۰۰ خودرو در کرمان/ عقب ماندگی در تجهیزات هوشمند

رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اینکه کرمان عقب ماندگی زیادی در تجهیزات هوشمند دارد، گفت: در شبانه روز ۳۰۰۰ خودرو در معابر شهر کرمان اعمال قانون می شود.
راهور کرمان
 

به گزارش سپهر بردسیر، ایسنا نوشت : سرهنگ اسماعیل خوشوقت در نشست خبری اظهار کرد: بخشی از کار پلیس در حوزه خدمات مثل صدور گواهینامه و تعویض پلاک، بخشی کنترل ترافیک و بخشی فرهنگسازی و ارتقاء فرهنگ رانندگی است.

 

وی افزود: پلیس راهور در همه زمینه ها ۲ میلیون و ۳۹۶ هزار خدمت در ۹ ماهه امسال به مردم استان کرمان ارائه داده است.

 

خوشوقت تصریح کرد: ۹۲۳۵ فقره تصادف در معابر شهری استان کرمان در ۹ ماهه امسال رخ داده که ۲۴۷۶ فقره آن خسارتی و ۱۶۴ فقره فوتی بوده و ۱۷۵ نفر جان خود را در این تصادفات از دست داده اند.

 

به گفته رئیس پلیس راهور استان کرمان، ۵۹۵ فقره تصادف جرحی نشان می دهد نست به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تا حدودی بی توجه بوده ایم.

 

وی با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات درون شهری مربوط به شهر کرمان است، اظهار کرد: امسال قریب به ۵۰ درصد تصدفات در معابر مرکز استان رخ داده و سیرجان، قلعه گنج، بم و رفسنجان در رده های بعدی قرار دارند.

 

خوشوقت با بیان اینکه ۳۲ درصد علت تصادفات عدم توجه راننده به جلو است که بخشی به استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی برمی گردد، در ادامه افزود: ۴۰ درصد فوتی های تصادفات معابر شهری استان کرمان موتورسیکلت سواران و ۳۵ درصد عابران پیاده هستند.

 

وی گفت: بخشی از علت حوادثی که برای عابران رخ می دهد، ایمن نبودن معابر است و باید در این زمینه فرهنگسازی شود.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان با تاکید بر برخورد با تخلفات حادثه ساز رانندگی اظهار کرد: امسال ۱۵ افزایش برخورد با تخلفات را داریم. ضمن اینکه در سال جاری از سوی شورای ترافیک استان، معاونت عمرانی استانداری، پلیس و شهرداری ۱۰ دوربین پلاک خوان در شهر کرمان نصب شده که سرعت غیرجاز را تشخیص می دهند و اعمال قانون به صورت سیستمی صورت می گیرد.

 

وی با بیان اینکه پلیس برای اعمال قانون هم از دوربین های نظارتی و هم پلاک خوان استفاده می کند، افزود: درصد بالائی از علت تصادفات به سرعت غیرمجاز برمی‌گردد و سرعت بالا باعث شدت در تصادف و مجروحیت، معلولیت و جان باختن افراد می شود.

 

خوشوقت بیان کرد: ۲۶ دوربین پلاک خوان دیگر نیز در شهر کرمان در آستانه بهره برداری است و کرمان علی رغم اینکه کلانشهر است، عقب ماندگی زیادی در تجهیزات هوشمند دارد و حداقل نیاز به ۱۰۰ دوربین پلاک خوان در مرکز استان داریم.

 

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کرمان با بیان اینکه در شبانه روز ۳۰۰۰ خودرو در معابر شهر کرمان اعمال قانون می شود، گفت: متولی تجهیزات هوشمند شهرداری است و عزم شورای ترافیک بر این است شهرهای استان به سمت هوشمندسازی برود و در بسیاری از شهرهای استان در آینده مرکز مانیتورینگ خواهیم اشت.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه استان کرمان در زمینه آموزشگاه های رانندگی پایه یک و ویژه ضعیف است، اظهار کرد: سه مجوز آموزشگاه ویژه در سیرجان، رفسنجان و کرمان دریافت شده و همچنین به زودی آموزشگاه پایه یک در شهرهای جنوبی استان راه اندازی می شود.

 

خوشوقت در ادامه بیان کرد: ۲۷ هزار تراکتور در استان کرمان در سه سال اخیر پلاک گذاری شده و ۳۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه وسیله نقلیه در سیستم پلیس شکایت و رفع شکایت شده است.

 

وی با اشاره به اینکه بعضا افراد در زمان معامله خودرو تعویض پلاک انجام نمی دهند که موجب مشکلاتی برای فروشنده می شود، تاکید کرد: مردم در خرید خودرو دقت کنند. اگر موتور و اتاق خودرو و شماره آن مشکل داشته باشد، باید اسقاط شود و پلیس نمی تواند هیچ خدمتی به این خودروها بدهد.

 

خوشوقت ادامه داد: بعضا سارقان شماره اتاق و شماره موتور خودرو را دستکاری کرده و به مردم می فروشند و خریدار اطلاعی ندارد.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: کمیسیون رسیدگی به تخلفات رانندگی در اکثر شهرهای استان راه اندازی شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرا رسیدن سومین سالگرد شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: تمام امکانات پلیس راهور و همکاران انتظامی در دهه مقاومت بسیج است و این را برای خودمان تکلیف می دانیم.

 

خوشوقت در ادامه با اشاره به فرهنگ ترافیک و لزوم همکاری بیشتر رسانه ها در این زمینه گفت: همیشه نمی توان تقصیر سوانح و تلفات جاده ای را به گردن استاندارد خودرو و جاده انداخت که البته اینها موثر است اما جای خطای انسانی کجاست؟

 

وی افزود: راننده ای که با سرعت مطمئن حرکت نمی کند و یا در جاده یک طرفه سبقت غیرمجاز می گیرد و …؛ این مسائل به فرهنگ رانندگی ما برمی گردد و رسانه ها باید در این حوزه قلم بزنند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار