مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری کرمان خبر داد؛
توانمندسازی ۶۰۰ بانوی بی‌ سرپرست در کرمان

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری کرمان از اعطای تسهیلات و مهارت آموزی و توانمندسازی ۶۰۰ بانوی بی‌سرپرست در کرمان خبر داد.
توانمندسازی بانوان
  •  

به گزارش آسمان بردسیر، مریم السادات طباطبایی در گفت‌وگو تسنیم، با اشاره به اقدامات انجام شده در ارتباط با کسب و کار بانوان بی سرپرست در استان کرمان، گفت: برای هر جایی باید با توجه به شرایط بومی و فرهنگی آن منطقه برنامه‌ریزی شود و در این راستا با کمک مسئولان هر منطقه به دنبال ارزیابی مشکلات بانوان هستیم.

 

وی با بیان اینکه در ارتباط با زنان بی‌ سرپرست چند تفاهمنامه خوب و اساسی در استان داشتیم، افزود: در این زمینه تسهیلاتی تا سقف 50 میلیون تومان به 300 نفر از بانوان بی‌ سرپرست برای ایجاد اشتغال و کسب و کار با شرایط مناسب پرداخت شده است.

 

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه با کمک کمیته امداد، 300 نفر دیگر از زنان بی‌سرپرستی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هم نبودند، شناسایی شدند، بیان کرد: مهارت آموزی و توانمندسازی این بانوان نیز آغاز شده است.

 

وی با اشاره به شرایط سخت کار کردن بانوان در مناطق جنوبی استان کرمان بر روی زمین‌های کشاورزی گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که با جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان داشتیم مقرر شد که آموزش و مهارت لازم به این بانوان ارائه شده و تسهیلات مورد نیاز این بانوان توسط استانداری کرمان تامین شود.

 

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه سه پارک آفتاب، ریحانه و مادر را در شهر کرمان برای بانوان داریم، ادامه داد: قرار است دو پارک دیگر برای بانوان نیز در شهر کرمان افتتاح شود.

 

وی با اشاره به اینکه حمایت و تشویق و اعطای تسهیلات برای  بانوان کارآفرین را در برنامه داریم، بیان کرد: پیگیر راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی بانوان در کرمان هستیم و صحبت‌های اولیه آن با شهردار کرمان هم انجام شده و امیدواریم که بتوانیم آن را عملیاتی کرده و حتی صادرات صنایع دستی بانوان کرمانی به دیگر کشورها را نیز داشته باشیم.

 

طباطبایی با بیان اینکه فراهم کردن گرمخانه برای بانوان معتاد متجاهر و همچنین پیگیری برای ترک اعتیاد بانوان یکی از مهمترین اهداف امور بانوان و خانواده استانداری است، گفت: متاسفانه با وجود اقداماتی که در این راستا انجام شده برخی این بانوان تمایلی برای ترک ندارند.

 

با بیان اینکه در بحث خانواده یکی از مهمترین وظایف ما تحکیم خانواده‌ها است، اظهار داشت: در این راستا در گام اول باید یک ازدواج موفق با ملاک و معیارهای صحیح انجام شود و باید بتوانیم به جوانان راهکار صحیح برای انتخاب صحیح و معیار درست برای ازدواج ارائه کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه در این زمینه مقرر شد جلسات منظم و منسجمی با حضور اساتید این حوزه در مراکز دانشگاهی و عمومی برگزار شود تا جوانان ما در انتخاب و معیار صحیح برای ازدواج آگاهی پیدا کنند، گفت: پس از ازدواج نیز مهارت‌های رفتاری برای استحکام خانوار و پس از آن تربیت فرزند اهمیت زیادی دارد.

 

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اقدامات انجام شده در این حوزه، بیان کرد: مقرر شد در این راستا مسجد محور پیش برویم و اساتیدی در مساجد ما با اولویت مساجد پر جمعیت حضور پیدا کرده و در این حوزه هم آموزش‌هایی را ارائه کرده و هم مشاوره داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه اجرای این طرح، طرح خوبی است که به زودی جامعه عمل پوشیده می‌شود تا با استفاده از ظرفیت مساجد آموزش‌های خوبی در این زمینه داشته باشیم، افزود: این آموزش‌ها تاثیر زیادی در تحکیم بنیان خانواده دارد.

 

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار