در چهارمین رویداد ملی صنعت دانش بنیان انجام شد؛رونمایی از ۶ دارو و ۳ ماده موثره در درمان سرطان و بیماری‌های پوستی

سپهرآنلاین ،

در چهارمین رویداد ملی صنعت دانش بنیان انجام شد؛رونمایی از ۶ دارو و ۳ ماده موثره در درمان سرطان و بیماری‌های پوستی

دارو و سه ماده موثره در حوزه درمان سرطان و بیماری های پوستی در چهارمین رویداد ملی صنعت دانش بنیان در پارک فناوری پردیس رونمایی شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، چهارمین رویداد ملی صنعت دانش بنیان روز پنجشنبه به میزبانی پارک فناوری پردیس و با حضور عباس علی‌آبادی وزیر صمت، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و حیدر محمدی رییس سازمان غذا و دارو برگزار شد.

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان زیست تخمیر از شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس که این محصولات را تولید کرده است، در آیین رونمایی با اشاره به فعالیت این شرکت در حوزه تولید داروهای خاص گفت: محصولات رونمایی شده این شرکت در حوزه درمان سرطان و پروبیوتیک مصرف دارند که داروهای خاص بوده و در حال حاضر پس از طی مراحل فنی به بازار عرضه شده است.

سحر بهمنی با اشاره به اینکه خط تولید این داروها نیز در شرکت زیست تخمیر با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت و معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور رونمایی شد، درباره خط تولید رونمایی شده افزود: مواد اولیه دارویی تولید شده در این سایت به لحاظ حدود مواجه سلامت محور در دسته مواد پر خطر قرار می‌گیرند، تولید و کار با این مواد الزامات بین المللی کار و مواجه با فرآورده های با ۳ -۵ OEB را می طلبد.

وی ادامه داد: این الزامات با نصب و استقرار و احراز کیفیت تجهیزات تولیدی اختصاصی نظیر ایزولاتور های بهینه سازی شده برای کلیه مراحل سنتز مواد اولیه با OEB ۴, ۵ صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان زیست تخمیر گفت: با توجه به اخذ گواهی GMP و بهره برداری و راه اندازی این خط ، این پتانسیل در شرکت وجود دارد که تنها با تولید سه ماده اولیه اداراوون، توفاسیتینیب سیترات و اپرملیست در سال اول علاوه بر تامین بخش قابل توجهی از نیاز کشور بالغ بر ۴۳ میلیون دلار صرفه جویی ارزی حاصل شود.

بهمنی افزود: داروهای ibrutinib, tofacitinib, apremilast به طور میانگین ۲ تا ۶ درصد قیمت داروهای برند خارجی هستند که این مطلب در صرفه‌جویی ارزی و پرداخت بیماران و بیمه‌ها بسیار موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: در مورد داروهای ضد سرطان و سیستم ایمنی، شرایط خاص تولید آنها و تعداد محدود تولیدکنندگان در دنیا و پتنت برندهای اصلی باعث افزایش قیمت سرسام آور شده و دسترسی بیمه‌ها و بیماران را محدود خواهد کرد اما با تولید آنها در کشور علاوه بر تولید این محصول استراتژیک می‌توان بی نیازی کشور در پرداخت ارزی بالا و حل مشکلات بیماران را متصور بود.

بر اساس این گزارش، ولگات اگزما موثر در کاهش تولید مارکرهای التهابی در خون، ولگات D۳ موثر در کاهش اختلالات گوارشیو ولگات مولتی‌کیدز با هدف تامین ویتامین های مورد نیاز کودکان از جمله محصولاتی است که در شرکت زیست تخمیر رونمایی شد.

همچنین داروی بایوبیون برای جلوگیری از کم‌خونی ناشی از فقر آهن و داروی روژیت برای توانمندسازی سیستم ایمنی بدن دیگر محصولاتی بود که با حضور وزیر صمت و معاون علمی رییس جمهور در شرکت زیست تخمیر رونمایی شد.

رونمایی از ۶ دارو و ۳ ماده موثره در درمان سرطان و بیماری‌های پوستی

رونمایی از اتاق عمل تمام ایرانی در پارک فناوری پردیس

همچنین با حضور وزرای بهداشت، صنعت و معدن و تجارت و معاون علمی رییس جمهور، نمایشگاه دائمی تجهیزات پزشکی ساخت ایران در پارک فناوری پردیس افتتاح شد که از جمله محصولات ارایه شده در این نمایشگاه، تجهیزات اتاق عمل تمام ایرانی بود.

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان الکترونیک برتر از شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس و نایب رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی در خصوص این نمایشگاه گفت: تجهیزات نمایش داده شده در این نمایشگاه ساخت شرکت‌های دانش‌بنیان داخل کشور بوده و فناوری ساخت این تجهیزات بومی شده است.

 

محمدرضا کمپانی افزود: یکی از تجهیزات این نمایشگاه، اتاق عمل تمام ایرانی است که تمامی تجهیزات آن در داخل کشور تولید شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۹۰ درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود به گونه‌ای که تمامی بیمارستان‌هایی که در سال‌های اخیر افتتاح شد، با تجهیزات تمام ایرانی تجهیز شده است.

بر اساس این گزارش، از جمله تجهیزاتی که در این نمایشگاه عرصه شد می توان به تجهیزات کامل اتاق عمل، ICU و NICU، دستگاه ونتیلاتور، دستگاه همودیالیز، دستگاه الکتروکاردیوگراف و شتاب دهنده خطی پزشکی اشاره کرد.

برنامه پارک فناوری پردیس برای تبدیل شدن به قطب بین‌المللی حوزه سلامت

رییس پارک فناوری پردیس نیز در این رویداد از برنامه این پارک برای تبدیل شدن به قطب بین‌المللی حوزه سلامت خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۲ و پس از صدور مجوز پارک سلامت پردیس، شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت بیشتری در پارک فناوری پردیس مستقر شدند، به‌گونه‌ای که اکنون بیش از ۱۰۰ شرکت این حوزه در پارک فناوری پردیس مشغول به فعالیت هستند.

مهدی صفاری‌نیا افزود: صدها محصول دانش‌بنیان حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی در پارک فناوری پردیس تولید شده که علاوه بر رفع نیاز داخل، در صادرات نیز گام‌هایی برداشته شده است و تجهیزات پزشکی پارک به بیش از ۴۰ کشور صادر شده است.

صفاری‌نیا با اشاره به برنامه‌های توسعه ای پارک فناوری پردیس گفت: یکی از برنامه‌های پارک فناوری پردیس، تبدیل شدن به قطب بین‌المللی حوزه سلامت است که علاوه بر حضور شرکت‌های حوزه سلامت، آمادگی داریم تا شعبه‌ای از سازمان غذا و دارو را نیز برای توسعه همکاری با وزارت بهداشت در پارک فناوری پردیس ایجاد کنیم.

رییس پارک فناوری پردیس ایجاد فن بازار های حوزه سلامت را از دیگر برنامه‌های پارک فناوری پردیس برشمرد و افزود: ۲۱ فن‌بازار منطقه‌ای کشور با راهبری شبکه فن‌بازار ملی ایران و تحت مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها مشغول به فعالیت هستند و با همکاری وزارت بهداشت تصمیم داریم تا فن‌بازار های حوزه سلامت را نیز ایجاد کنیم.

اعطای نشان تجاری به سه شرکت دانش بنیان در پارک پردیس

در این رویداد دانش بنیان، با حضور معاون علمی رییس جمهور و وزرای صمت و بهداشت، از ۹ محصول فناورانه استانی تقدیر شد و ۳ شرکت دانش بنیان مستقر در پارک پردیس «نشان تجاری» دریافت کردند.

طرح های دانش بنیان و فناورانه ای که مورد تقدیر قرار گرفتند شامل طرح های زیر است:

– طراحی و تولید شفت داخلی موتور هواپیما به عنوان یکی از محصولات گلوگاهی در صنعت هوایی

– داخلی سازی کاتالیست پالادیوم بر پایه کربن

– طراحی و ساخت آسیاب‌های HPGR

– تولید هادی‌های هوایی ۲ فاز GPPC مورد استفاده در خطوط انتقال برق

– مشعل NFG۱ کوآندا

– طراحی و ساخت انواع تونل باد با سرعت و ابعاد اتاق تست متنوع

– تولید استامینوفن تزریقی

– ساخت فراورده‌ دارویی ملین ایمن و بدون سنا برای کودکان

– تولید توکسین بایندر معدنی برای استفاده در خوراک دام

همچنین در این مراسم به سه شرکت عضو پارک فناوری پردیس “نشان تجاری”و تایید کیفیت پارک فناوری پردیس اعطا شد که محصولات آنان در زمینه های «کشت درمان ناباروری»، «لیزر درماتولوژی الکساندریت» و « الکترونیک» بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار