رئیس سازمان صمت کرمان خبر داد:
کاهش 40 درصدی صادرات کرمان در سال گذشته

حسینی نژاد رئیس سازمان صمت استان در مراسم تجلیل از صادرکنندگان استان گفت: آمار‌ها از چهار گمرک فعال نشان می دهد میزان صادرات در یکسال ۴۰ درصد کاهش داشته است.
صادرات

به گزارش آسمان‌بردسیر، حسینی نژاد رئیس سازمان صمت در مراسم تجلیل از صادرکنندگان استان کرمان با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و گردشگری، گفت آمارهای ۴ گمرک فعال نشان می‌دهد، سال ۱۴۰۱ از ۴۹۰ میلیون دلار صادرات داشته ایم که این رقم در مقایسه با سال ۱۴۰۰ کاهش ۴۰ درصدی داشته است.

 

وی افزود: در سایر گمرکات کشور اما در سال ۱۴۰۱ به ارزش یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون دلار صادرات داشته ایم که ۶۴ درصد صادرات مربوط به  پسته و مس است.

 

حسینی نژاد تاکید کرد: با توجه به ایجاد صنایع پایین دستی این اقلام، می‌توان از صادرات خام جلوگیری کرد.

 

حسینی نژاد میزان واردات سال ۱۴۰۱ را به نسبت سال ۱۴۰۰ نیز با ۱۰۷ درصد رشد اعلام و علت این رشد را افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودروهای منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بیان کرد و گفت: پارسال بدلیل واردات قطعات خودرو و همچنین ماشین آلات معدنی، واردات رشد داشته اما بدلیل تولید خودرو، این رشد امیدوار کننده بوده است.

 

وی همکاری وزارت کشاورزی و همچنین رفع موانع ارزی را از راهکارهای پیشنهادی در این زمینه بر شمرد و گفت: حمایت از صنایع کوچک و خرد و دانش بنیان نیز در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

 

انتهای پیام/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار