کرمانی امام جمعه بردسیر:
یكی از فعالیت‌های اصلی نظام استكبار، تقدس زدایی و فروپاشی استحكام نهاد خانواده ایرانی و اسلامی است

حجت الاسلام کرمانی امام جمعه بردسیر گفت: یكی از فعالیت های اصلی نظام استكبار غرب و دشمنان را تقدس زدایی، شكسته شدن حرمت ها و فروپاشی استحكام نهاد خانواده ایرانی و اسلامی عنوان کرد.
کرمانی امام جمعه بردسیر

به گزارش آسمان‌بردسیر، روابط عمومی ستاد نماز جمعه بردسیر نوشت: حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر کرمانی امام جمعه شهر بردسیر در خطبه های این هفته ی نماز جمعه با بیان حدیثی از حضرت علی(ع)، دو ویژگی قبولی اعمال از طرف خداوند را در داشتن تقوا و اخلاص بیان كرد و گفت: مقدار یك عمل هر اندازه هم كه بزرگ باشد، اگر دو خصلت تقوا و اخلاص در آن عمل وجود نداشته باشد نزد خداوند هیچ ارزشی نخواهد شد.

 

امام جمعه بردسیر در ادامه سلسله مبحث خانواده، بحث خانواده را مكتبی دانست كه ریشه در فطرت انسان دارد و مورد نیاز جامعه می باشد. وی جایگاه خانواده را در نظام فرهنگی و اجتماعی اسلام بسیار ارزشمند توصیف كرد و گفت: تبیین جایگاه خانواده یكی از مباحث الزامی جامعه امروز است، و این كانون و نهاد خانواده است كه موجب رشد و تعالی انسان می شود.

 

[pullquote]یكی از فعالیت های اصلی نظام استكبار غرب و دشمنان را تقدس زدایی، شكسته شدن حرمت ها و فروپاشی استحكام نهاد خانواده ایرانی و اسلامی عنوان کرد.[/pullquote]

 

وی تصریح كرد: اگر كانون خانواده اصلاح گردد و بر اساس معیارهای اسلامی انسان در آن رشد و متعالی شود، پیرو آن، جامعه نیز رشد یافته و تبدیل به جامعه اسلامی خواهد شد.

 

خطیب جمعه بردسیر با تأكید بر قداست خانواده، یكی از فعالیت های اصلی نظام استكبار غرب و دشمنان را تقدس زدایی، شكسته شدن حرمت ها و فروپاشی استحكام نهاد خانواده ایرانی و اسلامی عنوان کرد.

 

امام جمعه بردسیر واژه زن را در اسلام مقدس خواند و وجود او را در تكامل نهاد خانواده، مثال گوهری دانست كه بسیار ارزشمند است اما، ایجاد شعار زن، زندگی و آزادی توسط دشمنان را، یكی از راهبردهای دشمن در تقدس زدایی و كم كردن ارزش گوهر وجود مقدس زن بیان كرد.

 

حجت الاسلام كرمانی با اشاره به سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء، این روز را یكی از سخت ترین روزهای واقعه جنگ احد برای پیامبر خواند و گفت: در وصف بزرگی مقام این شخصیت همین قدركه، قبر ایشان توسط حضرت فاطمه زهرا(س) مورد ترمیم قرار گرفته شده است.

 

وی با در پیش رو بودن شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام، آن حضرت را یكی از شخصیت های بزرگ علمی، عملی و جهادی عنوان كرد و گفت: ایشان از بزرگترین نوادگان امام حسن مجتبی(ع) می باشند و بر اساس روایتی از امام هادی(ع) ثواب زیارت قبر حضرت عبدالعظیم(ع)، همانند زیارت مرقد سیدالشهداء علیه السلام دانسته شده است.

 

امام جمعه بردسیر با اشاره به ۱۸ اردیبهشت ماه، روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای گفت: ورزش زورخانه ای و پهلوانی، ورزشی است كه مرام جوانمردی و ارزش های اخلاقی در آن بیشتر از ورزش های دیگر نمود پیدا كرده و این ورزش علاوه بر ساختن جسم، بر روح و روان هم تأثیرگذار بوده و سبب تزكیه اخلاق و تهذیب نفس در فرد ورزشكار می شود.

 

 وی پیشاپیش روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر را به همه عوامل و دست اندركاران جمعیت هلال احمر تبریك و تهنیت عرض نمود و هلال احمر را بنیادی معرفی کرد كه وظیفه خود را كمك به همه انسان ها، بدون درنظر گرفتن قومیت و ملیت می داند و فعالیت این نهاد را بسیار موثر، خداپسند و انسان دوستانه خواند.

 

حجت الاسلام كرمانی با توجه به قرار گرفتن در آخرین روز از هفته سلامت،‌ كه به نام “پزشكی خانواده و سبك زندگی سالم” نامگذاری شده است، آن را بهانه ای برای ورود به سبك زندگی سالم دانست و گفت: زندگی سالم بر اساس سه اصل تغذیه مناسب، خواب كافی و تحرك بدنی معنا پیدا می كند كه متأسفانه بر اساس پیشرفت های تکنولوژی، فاصله ما با این اصول افزایش یافته است.

 

علم بدون اخلاق جایگاهی ندارد

حجت الاسلام كرمانی ضمن تبریك و تهنیت هفته معلم به معلمان و فرهنگیان معزز، شریف ترین، مقدس ترین و بهترین شغل را شغل معلم دانست و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: حاكمیت هم باید نسبت به مطالبات معلمان احساس مسئولیت داشته باشد و عدم پیش بینی كمبود معلم در سنوات آینده، بی ثباتی و تغییر و تحول مكرر در مدیریت آموزش و پرورش را از دیگر مخاطرات این نهاد انسان ساز اعلام نمود.

 

خطیب جمعه بردسیر تصریح كرد: كاهش رسیدگی به مسائل امور تربیتی و پرورشی دانش آموزان، یكی دیگر از كم كاری های صورت گرفته در عرصه تعلیم و تربیت است كه متاسفانه، سرمایه گذاری ما فقط در بحث آموزش و تعلیم بوده است و به مقوله تربیت و پرورش اهمیت چندانی داده نشده است و علم بدون اخلاق جایگاهی ندارد.

 

حجت الاسلام كرمانی اشاره ای هم به سفر آقای رئیسی به سوریه داشت و گفت: سفر راهبردی رییس جمهور به كشور سوریه، كه بعد از آغاز جنگ های داخلی در سوریه تا الان بوده است از یك طرف، حاوی پیامدهای سیاسی مثبت و ارزنده ای برای منطقه و از طرف دیگر آن، یك خبر بسیار بد و نا امید كننده برای رژیم جعلی صهیونیست می باشد به طوریكه در ماه های اخیر شاهد اقدامات رژیم صهیونیستی علیه منافع سوریه و متحدانش در اراضی این كشور بوده ایم و این یك پیام به صهیونیست هاست كه، ایران در كنار دولت و ملت سوریه ایستاده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار