معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان کرمان؛
۳۲۵ نفر مربی و معاون پرورشی در مدارس کرمان کمبود داریم

معاون آموزش و پرورش استان کرمان گفت: کمبود معلم پرورشی در مدارس استان وجود دارد و ۳۲۵ نفر مربی و معاون پرورشی در مدارس کرمان کمبود داریم تا به حد نصاب لازم برسیم.
معلم پرورشی
 

به گزارش آسمان بردسیر، تسنیم نوشت: حجت‌الاسلام سیداصغر سادات حسینی معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان کرمان در نشست خبری به مناسبت روز امور تربیتی با تبریک سالروز ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار‌، اظهار داشت: نهاد امور تربیتی به‌ دست شهیدان رجایی و باهنر تاسیس شد و ما کرمانی‌ها افتخار داریم که شهید باهنر اهل کرمان است.

 

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته امور تربیتی “تربیت همیشه و همه جا” است، گفت: سند تحول بنیادین بر امور پرورشی و تربیتی تاکید دارد و یکی از ارکان مهم آن تربیت است.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه مهمترین رکن تربیت خانواده است و رسانه‌ها نیز سهم بسیار مهمی در تربیت بعد از خانواده را دارد، افزود: در سطح استان کرمان به مدارس زیر 150 نفر مربی امور تربیتی تعلق می‌گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه هزار و 424 نفر مربی امور تربیتی در سطح مدارس استان کرمان داریم، بیان کرد: هزار و 310 نفر معاون پرورشی در مدارس بالای 150 نفر دانش‌آموز داریم و کمبود معلم پرورشی در مدارس استان کرمان وجود دارد.

 

سادات حسینی با بیان اینکه سعی کردیم کمبود معلم پرورشی را با تعدادی روحانیون به صورت طلبه وظیفه جبران کنیم، گفت: سالانه حدود 200 نفر طلبه وظیفه جذب آموزش و پرورش استان می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه در سطح استان کرمان 73 کانون فرهنگی تربیتی داریم که تحت نظر آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند، افزود: در این کانون‌ها رشته‌های فرهنگی و هنری مورد علاقه دانش‌آموزان تدریس می‌شود.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه 27 اردوگاه دانش‌آموزی در سطح استان کرمان داریم که به کمک فعالیت‌های پرورشی می‌آید، ادامه داد: در سال جاری بر اردو بردن دانش‌آموزان تاکید شده است و مدارس موظف هستند در سال تحصیلی حداقل دو روز دانش‌آموزان را به اردو ببرند.

 

وی با اشاره به اینکه اردوی راهیان مکتب شهید سلیمانی یکی از اقدامات فرهنگی پرورشی بسیار مهم بود که در استان راه‌اندازی شده، گفت: دانش‌آموزان از مدارس اقصی نقاط استان به زیارت حاج قاسم آمده و از برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شده استفاده کردند.

 

سادات حسینی با بیان اینکه تا سالگرد شهادت حاج قاسم بیش از 13 هزار دانش‌آموز از سراسر استان کرمان به اردوهای راهیان نور مکتب حاج قاسم آمدند، افزود: اردوی راهیان نور مناطق جنگی دوران دفاع مقدس در حال برگزاری است و بیش از 44 هزار و 420 نفر دانش‌آموز از شهر کرمان به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه در سطح استان کرمان 38 دارالقرآن داریم که در زمینه حفظ و قرائت فعالیت می‌کنند و کار اصلی آنها استعدادیابی دانش‌آموزان قرآنی است، بیان کرد: 33 مرکز مشاوره در استان داریم که کار آنها ارائه مشاوره تخصصی به دانش‌آموزان در حوزه‌های درسی و خانوادگی است.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان ابراز داشت: اعتبارات در حوزه پرورشی بسیار کم است ‌و ناگزیر هستیم برای برگزاری اردوها و سایر فعالیت‌های پرورشی از خود والدین نیز کمک بگیریم.

 

وی با بیان اینکه امسال بیش از هزار و 300 نفر از دانش‌آموزان استان در مسابقات قرآنی شرکت کردند که استقبال بسیار خوبی بود، افزود: 325 نفر مربی و معاون پرورشی در مدارس استان کرمان کمبود داریم تا به حد نصاب لازم برسیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار