مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان :
سالروز شهادت سردار سلیمانی به عنوان روز کرمان ثبت می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: انتخاب روز کرمان در دویست و چهل و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان تصویب و پیگیری ثبت آن در تقویم رسمی کشور در دستور کار قرار گرفت.
کرمان
به گزارش سپهر بردسیر به نقل از ایسنا، محسن روحی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در خصوص جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان ، اظهار کرد: جلسات قائل به حضور شخص است و ضرورت دارد اعضای شورا شخصا در جلسات حضور یابند.

 

وی افزود: به شکرانه وجود شهدا و بهره‌مندی معنوی از حضور ایشان، جلسات شورای فرهنگ عمومی از این به بعد به یکی از شهدای استان تقدیم و کلیپی از آن شهید در ابتدای جلسه پخش می‌شود که این جلسه به شهید ناصر فولادی تقدیم شد.

 

روحی با اشاره به ضرورت انتخاب روزی به نام روز کرمان گفت: در این راستا تاریخ‌های ۲۴ مهرماه (سالروز به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان)، ۱۳ دی ماه (سالروز شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی)و ۱۷ دی‌ماه ( روز بزرگداشت خواجوی کرمانی) به عنوان پیشنهاد در شورا مطرح شد.

 

مسئول کمیته فرهنگی و هنری سومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: با توجه به نزدیک بودن ایام سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و با رأی اعضای شورا، ۱۳ دی‌ماه سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به عنوان روز کرمان انتخاب شد که پیشنهاد آن به شورای فرهنگ عمومی کشور ارائه و پیگیری برای ثبت آن در تقویم رسمی کشور انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در تقویم روزی به نام روز مقاومت و پایداری برای دزفول ثبت شده است، افزود: نام «کرمان، پایتخت مقاومت جهان اسلام» از لحاظ ادبی درست نیست در نتیجه پیشنهاد می‌شود روز کرمان با نام «کرمان روز جهانی مقاومت» ثبت شود و شعار آن «کرمان جهانشهر مقاومت» خواهد بود.

 

روحی درخصوص شعار روز کرمان افزود: ۵ شعار پیشنهادی از سوی کارگروهی متشکل از اساتید هیئت علمی دانشگاه در حوزه ادبیات و تاریخ ارائه شده بود که در نهایت شعار «کرمان، جهانشهر مقاومت» پس از دو بار رأی‌گیری به تصویب رسید.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: این شعار برای تمام دستگاه‌های اجرایی استان یکسان است و مقرر شد دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های خود را با محوریت شعار «کرمان جهانشهر مقاومت» برگزار کرده و از به کار بردن شعارهای دیگر پرهیز کنند.

 

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار