حجت الاسلام کرمانی امام جمعه ی بردسیر:
فتنه ها را خواص بدون بصیرت داخلی ایجاد کرده و دشمنان از این فرصت استفاده می کنند

حجت الاسلام كرمانی امام جمعه ی بردسیر گفت : دشمنان هرگز قادر به ایجاد موج در انقلاب نمی باشند بلكه، این موج و فتنه ها را خواص بدون بصیرت داخلی ایجاد كرده و دشمنان از این فرصت استفاده می کنند.
امام جمعه بردسیر

به گزارش سپهر بردسیر، حجت الاسلام علی اکبر کرمانی امام جمعه ی شهرستان بردسیر در خطبه های این هفته ی نماز جمعه ی این شهرستان با ذكر فرازی از دعای مكارم الاخلاق صحیفه سجادیه، و دعای امام سجاد(ع) كه می فرماید: خداوندا، با ذكر و یاد خودت در ایام غفلت و بی خبری من را بیدار و آگاه كن، گفت: غفلت كردن یكی از آفات ایمان است و از نظر آیات قرآن كریم غفلت بنیان تمام كجی ها و كاستی هاست.

 

وی با تاکید بر اینکه غفلت های بر سه قسم هستند، ادامه داد : غفلت هایی كه در امور شرعی و طبیعی حادث شود قابل نكوهش نمی باشند، اما بیشترین غفلتی كه در آیات و احادیث مكرراً تكرار شده و قابل نكوهش است، عدم توجه مسلمانان به محاسبه نفس و اعمال خویش است.

 

راه نجات یافتن از فتنه ها، تقوای الهی است

خطیب جمعه بردسیر غفلت از قیامت، غفلت از مرگ و یاد خدا و غفلت از روز حساب و كتاب را مصادیقی از غفلت های محاسبه نفس عنوان كرد و گفت: این غلفت ها در قران و اسلام مورد نكوهش قرار گرفته اند و حضرت علی(ع) در این خصوص می فرماید: غلفت همیشگی، انسان را از نظر باطن نابینا كرده و بصریت را از وی می گیرد.

 

امام جمعه بردسیر یكی از راه های نجات یافتن از فتنه ها را، تقوای الهی بیان كرد و افزود: قرآن راه خروج را در داشتن تقوی الهی می داند و امیر مومنان در نهج البلاغه خروج را، خروج از فتنه ها و تاریكی ها بیان كرده است، بنابراین این اهل تقوی هستند كه از فتنه ها بدون انحراف در عقاید، خارج خواهند شد.

 

وی ماه درخشان بهمن را ماه بازخوانی پیروزی انقلاب و معرفت یابی انقلاب عنوان كرد و گفت: در این ماه با بزرگداشت پیروزی انقلاب، باعث معرفت شناسی نسل جدید نسبت به آموزه های انقلابی می شویم.

 

خطیب جمعه بردسیر در ادامه تصریح كرد: در عصر حاضر با پیچیده شدن حق و باطل و آفات جنگ شناختی و تركیبی جدید و ورود ایران به گام دوم انقلاب، نیاز به یك دوره دیگر بصیرت افزایی می باشد كه با توجه به قرار گرفتن سه حادثه تاریخی مهم در دی ماه، (۹ دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، ۱۲ دی ماه سالروز ارتحال عمار انقلاب اسلامی، آیت الله مصباح یزدی و ۱۳ دی ماه، سالروز شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی) با بزرگداشت این ایام، از این ماه می توان به عنوان ماه بصیرت یابی در تاریخ انقلاب نام برد.

 

فتنه ها را خواص بدون بصیرت داخلی ایجاد کرده و دشمنان از این فرصت استفاده می کنند

حجت الاسلام كرمانی خاطرنشان كرد: دشمنان هرگز قادر به ایجاد موج در انقلاب نمی باشند بلكه، این موج و فتنه ها را خواص بدون بصیرت داخلی ایجاد كرده و دشمنان از این فرصت استفاده كرده و با ایجاد نفاق و تفرقه افكنی تنها موج سواری می كنند.

 

امام جمعه بردسیر ادامه داد: در بخشی از زیارتنامه ائمه اطهار(ع) از دشمنانی نام برده است كه از سلاح دست و زبان برای به شهادت رساندن اهل بیت(ع) استفاده كرده اند و در تلفیق آن با جنگ تركیبی امروزه دشمن، می توان سلاح آنها را ترور شخصی انقلابیون و دانشمندان عنوان كرد و زبان دشمنان را تبلیغات گسترده و منحرف كننده رسانه و تحریف و تخریب علماء و روحانیون دانست.

 

وی افزود: ما نیز در جبهه مقابل با چنین تهدیدها و دشمنانی نیاز به استفاده از سلاح داریم، كه همان قدرت، اقتدار نظامی و استقلال ایران در منطقه می باشد و هم نیاز به استفاده از تبلیغات، آگاه سازی و اطلاع رسانی صحیح داریم، كه نمود اهمیت پرداختن به جهاد تبیین در این خصوص و در مقابله با تهاجم دشمن بیش از پیش نمایان می گردد.

 

حجت الاسلام كرمانی در پایان با اشاره به سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، گفت: شهید سپهبد سلیمانی یك نماد ارزشی است كه سرباز ولایت بوده و دلیل اقتدار و واهمه دشمنان از نام او و یاد او، ولایت پذیری و ولایت محوری ایشان بوده است و همین باعث ترس در دشمنان انقلاب از رهروان و پیروان آن شهید معظم شده است، لذا وظیفه دینی و شرعی ما این است كه با تكریم و تعظیم مراسم سالگرد آن شهید بزرگوار و همرزمانش و با تبیین بصیرت افزایی، چهره اصلی و هدف نهایی دشمنان نظام را برای نسل جدید مشخص و معرفی نماییم.

 

انتهای پیام / 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار